EUROPA I JA

Kolejny tydzień, kiedy świetliczaki podróżowały po Europie. Tym razem zajrzelismy do Grecji i postanowiliśmy się w niej zatrzymać na dłużej. 

Podczas zajęć odnaleźliśmy Grecję na mapie, porównaliśmy jej wielość do wielkości Polski. Uczniowie zauważyli, że Grecja jest nie tylko stałym lądem, ale również wyspami. A jest ich aż 2500 z czego tylko na 165 wyspach zamieszkują ludzie. Następnie obejrzeliśmy sporo zdjęć Grecji, aby odnaleźć na nich symbole tego kraju. Udało nam się znaleźć dwa: flagę i herb. Trzeci symbol narodowy Grecji, czyli hymn odszukaliśmy w Internecie. 

Przesłuchaliśmy go wspólnie oraz spróbowaliśmy rozszyfrować jego treść. Następnie zajęliśmy się herbem, którym jest biały krzyż na niebieskim tle otoczony wieńcem z liści oliwnych. Uczniowie próbowali rozgryźć skąd w herbie gałązki oliwne. Pomysły były różne, ale ostatnie z pomocą nauczyciela udało się rozszyfrować, że jest to symbol pokoju. 

Jako ostatni symbol wzięliśmy na tapet flagę. Biały krzyż, który oznacza przywiązanie do Boga, wolności i kościoła prawosławnego. Naprzemienne pasy: niebieskie- symbolizujące morze oraz białe- jak fale na wodzie, których jest aż dziewięć. A to kolejny symbol, ponieważ ich ilość odnosi się do dziewięciu sylab motta Grecji, czyli wolność albo śmierć. 

Aby pozostał ślad po tej lekcji uczniowie wykonali flagi Grecji za pomocą niebieskich kwadratów. 

Co spotka nas w Grecji następnym razem? Niebawem się przekonamy.

eu 

eu1eu2

eu3eu4

 

Aktywna świetlica: Polska od A do Z 

W tym tygodniu świetliczaki mieli okazję do tego, aby rozpocząć przygodę z poznawaniem naszego kraju. Podczas zajęć najpierw rozmawialiśmy o tym, czym jest kraj, na jakim kontynencie leży i jakich mamy sąsiadów. Uczniowie na podstawie kilku rodzajów map rozpoznawali Polskę. Na podstawie mapy fizycznej określiliśmy gdzie mamy góry, a gdzie morze. Wskazaliśmy też obszar nizin i wyżyn. Dzięki mapie topograficznej świetliczaki określali jak wyglądają rzeki, a jak miasta. Na koniec, za pomocą mapy polityczno-administracyjnej uczniowie dowiedzieli się z jakich części (województwa) składa się nasz kraj i jakie są stolice tych województw. 

Te informacje były punktem wyjścia do naszego głównego zadania, czyli do poznania symboli polskich miast. Na wskazanych zdjęciach nazywaliśmy miejsce, zabytek czy przedmiot. Następnie określaliśmy, w jakim mieście to znajdziemy. A to wszystko po to, aby na naszej konturowej mapie Polski, wspierając się mapą administracyjną i wyszukując na niej odpowiednich miast, przykleić symbol.

Dzięki temu stworzyliśmy mapę symboli polskich miast.

akt

akt1 

akt3

akt2

akt4

 

Razem tworzymy magię Świąt! 🎄

Zbliżają się najpiękniejsze dni w roku – czas, gdy wyjątkowa atmosfera świąt wypełnia nasze serca miłością, radością i nadzieją.
Nasze świetliczaki mocno zaangażowały się w przygotowanie pięknych ozdób świątecznych na kiermasz świąteczny. Obserwując wykonane dzieła, widać w nich kreatywność i precyzję każdego ucznia.
Zachęcamy wszystkich do udziału w kiermaszu!

ch4

ch

ch1ch3

ch2ch7

ch5

ch6

KIERMASZ BOŻONARODZENIOWY TUŻ, TUŻ...

Jesteśmy prawie gotowi!

bo

bo1bo2bo3

bo4

bo5bo6bo8bo9